Головна » 2015 » Лютий » 28 » ДПА-2015 (витяг для предметів суспільно-гуманітарного циклу)
20:06
ДПА-2015 (витяг для предметів суспільно-гуманітарного циклу)

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

м. Київ

20.02. 2015                                                                                        № 192

 

Про проведення

державної підсумкової атестації

учнів (вихованців) у системі

загальної середньої освіти у

2014/2015 навчальному році

 

Відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки від 30 грудня 2014 року № 1547 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 лютого 2015 року за № 157/26602

НАКАЗУЮ:

  1.  Провести державну підсумкову атестацію у загальноосвітніх навчальних

закладах:

       І ступеня - з 12 по 21 травня з трьох предметів: української мови, читання та математики;

       ІІ ступеня - з 1 по 8 червня з трьох предметів: української мови, математики та предмета за вибором навчального закладу;

       ІІІ ступеня - з трьох предметів у два етапи: 24 квітня у пунктах тестування - з української мови  у формі ЗНО; з 22 по 28 травня - у навчальних закладах з двох предметів - математики або історії України  та предмета за вибором учнів.

2. Затвердити орієнтовні вимоги до змісту атестаційних завдань, що додаються.

3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

Заступник Міністра                                                              Павло Полянський

 

Додаток

до наказу Міністерства освіти і науки України

від 20. 02. 2015 № 192

Орієнтовні вимоги до змісту атестаційних завдань

(ВИТЯГИ)

Загальні положення

Державна підсумкова атестація (далі – атестація) учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти проводиться відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30 грудня 2014 року № 1547, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 14 лютого  2015 року за № 157/26602.

Атестація проводиться у письмовій формі з навчальних предметів інваріантної складової типових навчальних планів для загальноосвітніх навчальних закладів.

Завдання для проведення атестації укладають вчителі відповідного фаху, погоджує педагогічна рада та затверджує керівник навчального закладу. Завдання для проведення атестації з української мови у формі ЗНО укладаються Українським центром оцінювання якості освіти. Завдання мають відповідати державним вимогам до рівня загальноосвітньої підготовки учнів, визначеним навчальними програмами, затвердженими Міністерством освіти і науки.

При складанні розкладу проведення атестації необхідно передбачити два-три дні для підготовки до проходження атестації з кожного предмета.

Частина учнів 11-го класу може обрати історію, а інша - математику. Щодо предметів за вибором в 11-му класі, то кожен (-на) учень (учениця) може обрати будь-який предмет, винесений на атестацію. У загальноосвітніх навчальних закладах (класах, групах) з поглибленим вивченням предметів, спеціалізованих навчальних закладах, ліцеях, гімназіях, колегіумах таким предметом за вибором може бути той, що вивчався поглиблено.

Бали за атестацію в основній та старшій школі  виставляються у класному журналі у колонку з написом «ДПА» без зазначення дати після колонки з написом «Річна».

Результати атестації виставляються у додатки до свідоцтв про базову загальну середню освіту та до атестатів про повну загальну середню освіту у графі «державна підсумкова атестація» та враховуються при визначенні середнього балу атестата.

Оформлення атестаційної роботи

Атестаційна робота оформлюється письмово на аркушах зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт, до прикладу:

У верхній лівій частині титульної сторінки подвійного аркуша ставиться штамп загальноосвітнього навчального закладу. На ньому зазначається дата, до прикладу: 01.06.2015 р. Підписування роботи починається на сьомому рядку титульної сторінки:

Робота

з державної підсумкової атестації

з української мови за курс початкової (основної, старшої) школи

 учня (учениці) 4(9,11) класу

( прізвище, ім’я, по батькові у формі родового відмінка)

На другій сторінці на перших двох рядках записують вид роботи та назву тексту, до прикладу:

     Диктант

У пошуках слова

Оформлення відповідей на завдання атестаційної роботи здійснюється учнем (ученицею) на аркушах зі штампом навчального закладу або на спеціальному бланку відповідей, що розробляється навчальним закладом. У чистовому варіанті атестаційної письмової роботи виправлення (крім лексичних, орфографічних помилок) вважаються помилкою і не зараховуються як правильні відповіді.

Атестація в основній школі

Атестація у старшій школі

Предмети суспільно-гуманітарного циклу

         Атестацію з предметів суспільно-гуманітарного циклу рекомендуємо     проводити у вигляді контрольних робіт або стандартизованих завдань у тестовій формі.

Зміст контрольних робіт має відповідати навчальним програмам та змісту підручників,  рекомендованих Міністерством освіти і науки України.  Атестація з усіх предметів суспільно-гуманітарного циклу проводиться упродовж  90 хвилин.

Історія України. Всесвітня історія   (9 та 11 класи)

         Атестаційні роботи мають  включати  завдання  базового рівня  хронологічних та  картографічних знань,  відомостей про історичних діячів та культурно-історичні пам’ятки,  передбачати  пояснення окремих понять і  термінів, формулювання і висловлювання власної думки.

Під час виконання  контрольних робіт учні мають продемонструвати:

- знання історичних фактів, подій, явищ, процесів, понять, термінів, хронології, картографії,  історичних особистостей, пам’яток культури; 

- вміння аналізувати, узагальнювати, визначати причини й наслідки  історичних подій та явищ, оцінювати їхнє значення;

- вміння встановлювати відповідність і послідовність між подіями, явищами, процесами та періодами;

- вміння працювати з різноманітними історичними джерелами: історичними документами, картами, схемами, фотоматеріалами, плакатами тощо.

         Завдання атестації можуть бути таких форм і типів: 

- завдання з вибором однієї правильної відповіді із чотирьох запропонованих варіантів (при цьому передбачити завдання на роботу з картою, візуальними та текстовими історичними джерелами);   

- завдання  на встановлення відповідності поданого переліку   подій, термінів  (позначених цифрами) до наявної логічної інформації (позначеної буквами); 

- завдання на встановлення правильної послідовності поданого переліку подій (позначених буквами) щодо їхнього логічного розташування  (позначити цифрами);  

- завдання множинного вибору (з вибором трьох правильних відповідей із семи запропонованих варіантів).  

 Рекомендуємо таку систему оцінювання:

Види завдань

Система оцінювання

Завдання з вибором однієї правильної відповіді

За правильну відповідь 1 бал

Завдання  на встановлення відповідності

Від 1 до 4 балів

Завдання на встановлення правильної послідовності

Від 1 до 3 балів

Завдання множинного вибору

Від 1 до 3 балів

 

Загальна сума від 0 до 36 балів включно.

Для виведення оцінки набрану суму балів слід розділити на 3.

Учитель на власний розсуд може змінити структуру,  додати  завдання  відкритої форми. При цьому мають бути чітко виписані критерії оцінювання  таких завдань.

«Правознавство. Практичний курс» (9 клас) та «Правознавство» (11 клас)

  Під час складання завдань атестації рекомендуємо звернути увагу на розуміння учнями фундаментальних цінностей,  як  то права та свободи людини і громадянина, демократія, активна громадянська позиція.

  Також рекомендуємо включити завдання, що давали б можливість перевірити вміння використовувати правові знання для реалізації і захисту своїх прав, свобод та законних інтересів.

Завдання атестації можуть бути таких форм і типів: 

- завдання з вибором однієї правильної відповіді;

- завдання з вибором кількох правильних відповідей;

- завдання на встановлення відповідності;

- завдання на встановлення правильної послідовності.

Учитель на власний розсуд може запропонувати учням  завдання відкритої форми з короткою відповіддю та  завдання відкритої форми   з розгорнутою відповіддю,  чітко виписавши при цьому критерії оцінювання.

«Людина і світ», «Людина і суспільство», «Основи філософії»

Атестація із зазначених предметів має на меті виявити рівень опанування учнями суспільствознавчих знань; рівень сформованості в них критичного мислення; навичок оцінювання суспільних явищ і процесів, життєвих та прикладних особистісно-життєтворчих, соціалізуючих, комунікативних, інтелектуально-інформаційних умінь.

 Завдання повинні  включати основні філософські, політологічні, культурологічні та економічні питання. Це можуть бути тестові завдання різної форми, як от:

- завдання з вибором однієї правильної відповіді;

- завдання з вибором кількох правильних відповідей;

- завдання на встановлення відповідності;

- завдання на встановлення правильної послідовності.

Учитель на власний розсуд може запропонувати учням  завдання відкритої форми з короткою відповіддю та  завдання відкритої форми   з розгорнутою відповіддю,  чітко виписавши при цьому критерії оцінювання.

Економіка

Для проведення атестації вчитель готує не менше 10 варіантів контрольних робіт, що включають завдання чотирьох рівнів складності. Завдання мають різний формат: тести на встановлення однієї правильної відповіді, тести на встановлення відповідності, задачі та творчі запитання з відкритою розгорнутою відповіддю.

На виконання завдань відводиться 90 хвилин. Для класів, учні яких вивчали економіку за програмами профільного рівня, - 120 хвилин. Під час виконання роботи учні мають право користуватися чернетками та калькулятором.

Завдання різних форматів (тести, завдання на визначення відповідності, задачі та запитання з відкритою відповіддю) потребують правильного оформлення. У тестах з поданих чотирьох варіантів відповідей потрібно вибрати тільки одну правильну. Тести на визначення відповідності інформації між лівою та правою колонками. Відповіді на тести і завдання на визначення відповідності зазначають у спеціальному бланку для відповідей, що розробляться навчальним закладом.

При розв’язуванні задач звертають увагу на такі вимоги щодо запису:

  • «дано» в умові задачі у вигляді загальноприйнятих в економіці позначень;
  • запису повних формул, що використовуються під час розрахунків;
  • хід розв’язання з усіма послідовними діями й необхідними поясненнями, графічними ілюстраціями;
  • результати обчислень у вигляді числа в тих одиницях виміру, які зазначені в умові задачі;
  • повна відповідь, якщо потрібно знайти декілька величин або результатів.

Запитання з відкритою відповіддю потребує повної, логічної, розгорнутої відповіді з визначенням сутності економічних понять, формулюванням економічних законів та аналізом економічних явищ і процесів.

 Директор департаменту                                                           Ю.Г. Кононенко

Переглядів: 502 | Додав: Dunay | Теги: історія, ДПА, положення, Правознавство, економіка, 2015 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]